Hem Marknadsföring Hur man får 5000 RIKTIGA Instagram-följare (snabbt och gratis)

Hur man får 5000 RIKTIGA Instagram-följare (snabbt och gratis)

2430
0
Blå och röd fykantig logo av Instragram
Reklam

Idag ska jag lära dig hur du får 5 000 följare på Instagram under de kommande 30 dagarna. Det skulle ge din profil ungefär 150 följare om dagen, vilket betyder att du kommer få över 50 000 följare på mindre än ett år.

Få fler Instagram-följare i 15 steg:

  1. Bestäm funktionen för ditt Instagram-konto.
  2. Kom på en innehållsteknik.
  3. Designa din profil för maximalt engagemang.
  4. Lägg upp foton som fångar uppmärksamhet.
  5. Publicera långa bildtexter till ditt inlägg.
  6. Addera taktiska hashtags.
  7. Skapa ett inläggsschema.
  8. Hitta och följ dina målanvändare.
  9. Följ 50 användare per timme.
  10. Bli en aktiv medlem i grannskapet.
  11. Samarbeta och korsmarknadsföra med relevanta användare.
  12. Kör svårigheter och tävlingar.
  13. Kör Instagram-annonser.
  14. Länka din Instagram till dina offlineklienter.
  15. Håll koll på vad som fungerar så att du kan fortsätta att förbättra din prestanda.

Tips: SEO – Så får du SEO-trafik. Se genuina resultat.

Reklam

Vad är Instagram?

Även om jag känner att den här plattformen inte behöver någon introduktion, kanske några av er är helt nya på den.

Så jag skulle vilja ge dig ett par snabba fakta.

Instagram är en mobilapp för fotodelning. Den släpptes 2010 som en vanlig socialapp. Det fanns en hel del andra bildappar, men Instagram träffade en riktigt sweet spot och började växa kraftigt.

De växte så snabbt och naturligt att Facebook tog intresse och köpte dem för 1 miljard dollar i april 2012.

Nu under 2021 har Instagram mer än 1000 miljon vanliga aktiva användare varje månad och över 500 miljoner dagliga aktiva användare!

Utvecklingen av Instagram

Instagram brukade vara en grundläggande app. Du tog en bild, du satte ett filter på den (för att få den att se bättre ut) och sedan delade du den med dina Instagram-följare.

Det var det. Inga klockor. Inga visselpipor. Inget märkvärdigt.

Så är det inte längre

Idag är Instagram laddat med massor av funktioner, från automationsfunktioner till fantastiska filter. När Snapchat började dra in otaliga följare, och appar som Periscope utnyttjade livevideo, skyndade Instagram att tillhandahålla dessa funktioner också.

Du kan till exempel modifiera bilder med hjälp av mer avancerad bildredigering istället för att vara beroende av Instagrams inbyggda filter.

Du kan också publicera Stories. Berättelser visas högst upp i dina kompisars flöden och visas där i bara 24 timmar. Om du vill hålla dina berättelser diskreta kan du bara skicka dem för att välja kompisar eller utvalda grupper.

Du kan redigera dina bilder med text, ritning och andra specialeffekter, ungefär som Snapchat.

Instagrams Live Video-funktion är likaså fångad

Det är inte som de flesta livevideoplattformar eftersom videon försvinner lika snabbt som du slutar streama. Du kan titta på livevideor precis medan de spelas in.

Mitt mål i den här artikeln är att visa dig hur du får följare, inte att lära dig hur du använder alla funktioner.

Ändå är det viktigt att vara bekant med dessa funktioner, på grund av det faktum att du kommer att använda dem när du ökar din publik med tusentals per vecka.

Låt oss hoppa till hur du kan bygga upp instagram följare

Falska vs. äkta följare och hur man hittar fejkarna

Vissa individer kommer att försöka boosta sina konton genom att felaktigt framställa sin räckvidd – och i förlängningen – deras inverkan.

De köper följare och likes från sajter på svarta marknaden så att de kan locka varumärken för affiliate-marknadsföringsfunktioner. Andra gör det bara av ytliga skäl.

Dessa falska följare är i allmänhet bots som inte har något värde för plattformen. Ännu värre, de eliminerar användarupplevelsen som vi alla tycker om.

Och vet du vad..?

Spambots kan faktiskt inte “gilla” ditt varumärke. De kan inte erbjuda verklig insikt som kan påverka ditt företag. Och de kan inte investera riktiga pengar.

Här är några strategier som du kan använda för att undersöka specifika profiler för att upptäcka förfalskningarna:

Steg 1: Bestäm det totala syftet med ditt Instagram-konto.

Detta är grundläggande.

Om du är på Instagram bara för det sociala elementet, kan du hoppa över till nästa åtgärd.

Men om du är intresserad av att koppla dina ansträngningar till ett affärs- eller marknadsföringsmål måste du bestämma vad det huvudsyftet med ditt konto är.

Om du tänker på att mer än 50 % av Instagram-användarna följer sina favoritmärken, kanske du vill använda det och sätta upp några marknadsföringsmål.

Poängen med denna objektiva kartläggningsövning är att:

Gör dig själv ansvarig för ett visst resultat. Genom att göra detta kan du mäta dina resultat, spåra dina framsteg och bestämma din ROI.

Förbättra effektiviteten av alla åtgärder som du vidtar när du går vidare. Din innehållsstrategi och allt annat du gör kommer att vara beroende av målen som du arbetar mot.

Hur ser ett mål ut på Instagram? Det kan vara vilken variation av de många användningsområden som plattformen erbjuder.

Ju mer specifikt, desto bättre.

Ju mer kvantifierbart, desto bättre.

Här är några exempel:

  • Öka dina insatser för att berätta om varumärket.
  • Förbättra publikens engagemang.
  • Generera en konsekvent inkomst från affiliatemarknadsföring.
  • Öka din produktförsäljning.
  • Led mer trafik till din webbplats.
  • Förvandla fler människor till din e-postlista.
  • Ta kontakt med influencers inom din specifika nisch.
  • Visa upp din företagskultur så att du kan ta in superstjärnanställd.
  • Bygg upp buzz och fart för en annalkande produktlansering.

Du kan göra dessa mer konkreta genom att koppla vissa siffror till dem.

Till exempel, “börja generera 5000 kronor/månad i affiliate-marknadsföring inom 6 månader.”

Även om specificitet är viktigt, behöver dina mål inte sättas i sten.

De kan utvecklas i takt med att dina följare växer. Det kan ta en hel vändning om din syn förändras, kan öka eller minska i omfattning.

Du är designern av denna plan.

Steg 2: Kom på en innehållsplan

Nu när du förstår vad du arbetar mot är det dags att överväga innehåll. Använd gärna vår sociala medier kalender som inspiration.

Jag kan säga dig med all säkerhet att detta är en viktig del av Instagrams framgångsformel.

Låt oss kortfattat definiera innehåll – det är allt du uttrycker genom text, bilder och vilket medium som Instagram tillåter.

Om du skapar slumpmässigt innehåll kommer du att dra in slumpmässiga personer som inte kunde bry sig mindre om dig. Dessa personer kommer att vara tittare och förbipasserande. De kommer inte att vidta några åtgärder. De kommer inte att växa ditt företag om man säger så.

Å andra sidan, om du skapar material som är strategiskt och målinriktat, kommer du att få in exakt den idealiska typen av följare. De kommer att bry sig om din tjänst, engagera sig i dina uppmaningar och vara av fantastiskt värde.

Uppgiften nu är att kartlägga din innehållsmetod till de affärsmål som du kom fram till i steg ett. Detta kommer att säkerställa att du producerar den mest slagkraftiga typen av material.

Men låt oss först diskutera något – ofta ignorerat – som är avgörande för framgången för din innehållsstrategi, sammanhang.

Majoriteten av människor förstår antingen inte vad sammanhanget indikerar för sociala nätverk eller så ignorerar de det helt. I slutändan missar deras material målet.

Låt mig utveckla..

Material kontra sammanhang: Dessa två får i huvudsak inte existera utan varandra.

Det finns enkla metoder för att förstå innehåll kontra sammanhang och hur de relaterar:

Innehåll är vad du skapar. Sammanhang är meningen med det du skapar.

Materialmarknadsföring är att leverera kvalitetsinformation till din publik. Kontextmarknadsföring levererar de bästa detaljerna till rätt individ vid den perfekta tiden. Ser du hur de fungerar tillsammans? Hur skulle material falla platt utan sammanhang?

Problemet nu är hur du uppnår den balansen?

Jag tycker om att tänka på innehåll som den pedagogiska guldklimpen och sammanhanget som de berättelser som du använder för att förmedla budskapet.

Detta tyder på att för att utveckla det lämpliga sammanhanget för ditt Instagram-material måste du använda elementen i en berättelse:

Vad …

Vem …

När …

Varför …

Var …

“Hur”-elementet är en annan pusselbit. Det hänvisar till det medium där du ska tillhandahålla innehållet.

På Instagram är användarna konditionerade för ett medium som huvudsakligen är visuellt, så du behöver inte lägga tid på att överväga detta. Bilder, videor och berättelser är det som kommer att få resonans hos din publik.

Som du kan föreställa dig är sammanhanget väldigt nyanserat och blir mycket utmanande när du har ett stort antal följare. Även på en specifik nischmarknad kommer olika individer att länka till olika berättelser.

Kontexten förändras också så fort som nya detaljer kan hittas i.

Det enda sättet du kan få dessa svar, och vara på topp när det ändras, är att konsekvent engagera dig med din publik.

Lägg inte bara ut material och försvinn.

Utveckla feedback-loopar, övervaka konversationerna och var närvarande i de gemenskaper som bildas kring din tjänst.

Du kommer att upptäcka att berätta de rätta historierna och berätta dem väl.

Olika typer av Instagram-innehåll: När du förstår sammanhanget blir din innehållsteknik exceptionellt grundläggande.

I det inledande steget utvecklade du särskilda mål för ditt Instagram-konto. Dessa mål kommer att ta reda på vilken typ av innehåll du producerar.

Vilka är dina alternativ?

Människocentrerat innehåll: Mänskliga ansikten är en stor sak.

Du kan inte lyckas på Instagram utan att humanisera dig själv och ditt varumärke. Faktum är att bilder med ansikten får 38 % fler likes än de utan.

Den här typen av innehåll är särskilt kraftfullt om ditt mål är att visa upp din företagskultur. Att erbjuda människor en titt bakom kulisserna på din grupp, deras arbetsprocesser och hur de ansluter till varandra är digitalt guld.

Det framkallar en känslomässig respons hos din publik och får dem att känna sig personligen kopplade till din organisation.

Behövdes några idéer för innehåll som är folkcentrerat?

  • Uppriktiga bilder på anställda som jobbar hårt.
  • Bilder på en anställd utanför jobbet, möjligen på en företagsretreat eller teambuilding-semester.
  • Foton på din grupp som tillsammans stödjer en social sak.
  • Bakom kulisserna på arbetsstationer eller rundtur där produkterna tillverkas.
  • Djur på jobbet (dessa är inte individer, men de framkallar samma psykologiska respons).
  • Medarbetarkurerat material. Tillåt dina anställda att ta kontroll över ditt Instagram-konto på olika dagar och posta från deras perspektiv. HubSpot är ett idealiskt exempel med deras hashtag, #hubspotemployeetakeover.

Artikel- eller tjänstecentrerat innehåll: Vill du öka försäljningen? Du kan släppa produktspecifikt material. Bidra med strategiskt placerade mockups av dina föremål eller visa upp individer som pratar om dina tjänster.

Att ha ett försäljningsorienterat mål betyder inte att du måste fokusera på produkten eller vara extremt marknadsföringsorienterad.

Förstärk din produkt med en gripande berättelse.

Nike gör det här visuella berättandet briljant. De visar sina produkter genom att hedra fantastiska idrottare. Det är den perfekta balansen mellan livsstil och märkesmaterial.

Några koncept för produkt, tjänst och varumärkesspecifikt material:

  • Erbjud en smygtitt på ett helt nytt föremål eller bakom kulisserna av en produktlansering.
  • Visa hur din produkt är tillverkad.
  • Bilder på individer som bär dina kläder av högsta kvalitet.
  • Om du är ett tjänstebaserat företag, visa upp det som finns i din arbetsverktygslåda, t.ex. professionella fotografer kan visa sin föredragna kamera eller stativ.

Textbaserat material: Det är uppenbart att prisuppgifter är ett fenomen på Instagram. Det spelar ingen roll vilken nisch du befinner dig i, inspiration kommer alltid att ha effekt.

Om du inte har mycket tid eller bara börjar på Instagram rekommenderar jag att du börjar med citat. De är lätta att utveckla genom att använda vissa appar och är nästan säker på att skapa en hel del likes.

Några förslag för att utveckla textbaserat innehåll:

  • Dela citat som upprepar ditt varumärkesmeddelande (Glöm inte att lägga till populära hashtags som #instaquote!).
  • Citat från influencers eller tankeledare på din nischmarknad.
  • Chockerande statistik eller sanningar som inte är allmänt kända.
  • Ett citat från en konsument som hyllar ditt företag.
  • Nyhetsvärd information om ditt företag.
  • Citat som lyfter fram delar av ditt varumärkesnamn.
  • Recept och andra How-to-inlägg som är relevanta för din marknad.

Användarcentrerat innehåll: Nätverk som Instagram är beroende av användarupplevelse.

För att överträffa dina konkurrenter i det avseendet kan du:

1. Släpp användargenererat innehåll (UGC)..

Det är här ditt innehåll utvecklas av andra användare. De kan vara dina konsumenter, varumärkessupportrar, influencers, webbplatsbesökare eller någon av dina följare.

Buffer ökade sitt följe med 300% när de startade användargenererade innehållskampanjer.

Inte övertygad? Här är några fler fördelar:

  • Större SEO-kapital – Om man tittar på världens ledande 20 största varumärken, är 25 % av deras sökmotorresultat länkar till användargenererat innehåll.
  • Driver försäljning – Moz upptäckte att när de fattar slutgiltiga köpbeslut förlitar sig 67 % av potentiella kunder alltid på recensioner och annat användargenererat material.
  • Påverkar engagemanget positivt – Utan tvekan kommer att inkludera användare i ditt materialutvecklingsförfarande orsaka större interaktion med ditt varumärke.

Så hur får du andra individer att utveckla ditt innehåll?

Det är enklare än det låter. Här är några idéer:

  • Var tydlig och specifik med vad du vill att individer ska skapa. Även om du vill erbjuda användarna så mycket kreativ licens som möjligt, vill du inte heller att ditt innehåll ska vara off-brand eller off-budskap.
  • Vad är din vinkel? Tidigare hänvisade jag till att sätta upp mål för den allmänna funktionen för ditt Instagram-konto. Målkartläggning kan också ses från linsen av specifika kampanjer. Om du ska starta ett UGC-projekt, välj vad resultatet ska bli för ditt varumärke.
  • Kreditera dina materialutvecklare. Detta är ett utmärkt sätt att utveckla goodwill och gynnsamma relationer med din publik. Det är också det bästa du kan göra när du använder någon annans arbete.
  • Uppmuntra användare att utveckla innehåll av mycket bättre kvalitet. Du kan knyta ditt projekt till en tävling där de allra bästa innehållsskaparna vinner något relaterat till ditt varumärke.

2. Starta “user action”-projekt.

Om du vill öka engagemanget är projekt som uppmuntrar användare att vara aktiva på plattformen vägen att gå. Det är här du lägger till bildtexter som uppmanar dina användare att agera eller fråga sig.

Några branschspecifika exempel:

  • Landskapsfotografer kan lägga upp ett foto av en pittoresk plats och be användarna att “tagga en god vän som du vill besöka den här platsen med”.
  • En blomsteraffär kan lägga upp en bild med olika blomplaner och fråga användarna “vilken väljer du: rosor eller orkidéer?”.
  • En matbloggare kan använda en bildtext som beskriver en maträtt och be användarna att “tagga en kompis som du skulle vilja förbereda detta med”.
  • En gymägare kan publicera en bild på en träning för två personer och fråga “tagga en kompis som du skulle vilja göra den här övningen med”.
  • En bröllopsfotograf kan publicera en bild och be användarna att “tagga någon som gifter sig snabbt”.
  • Stilbloggare eller varumärken kan lägga upp en klädsel och be sina följare att “tagga en kompis som kan göra det här” eller “vilka plagg skulle du rocka?”.

För att vara tydlig, det är inte de enda typerna av material som du har i din verktygslåda. Idag när du har en uppfattning om vad dina val är, här är en enkel formel i tre steg för att skapa vad du ska publicera:

  1. Välj ditt tema (produktförsäljning, företagskultur, engagemang, etc).
  2. Tänk på vem, vad, varför, när, var och hur som omger ditt tema.
  3. Producera och publicera en mix av material baserat på dina idéer.

Steg 3: Designa din profil för optimalt engagemang

Det första du behöver göra är att skapa en Instagram-profil som individer kommer att ha ett intresse av. 

Det här spelar roll. Ditt foto, ditt namn, profilnamn och din beskrivning är din digitala skylt på Instagram. Folk kommer att titta på det, bläddra i dina bilder och kolla in din webbplats.

Om du bara börjar med Instagram kommer proceduren att vara enkel och okomplicerad under registreringsproceduren.

Om du för närvarande har ett Instagram-konto kan du ändra ditt profilnamn och användarnamn.

Till en början, tryck på profilikonen i det nedre idealiska hörnet.

Tryck sedan på “Redigera profil” högst upp på sidan.

Ändra nu vart och ett av följande till något som exakt återspeglar vem du är och värdet du tillhandahåller.

1. Namn. Jag föreslår att du använder ditt äkta namn.

2. En profilbild. Använd en bild som är varm, vänlig och pålitlig.

3. Användarnamn. Ditt användarnamn måste vara unikt. Om ditt namn är upptaget för närvarande, inkludera några ord eller uttryck som gör det unikt.

4. En länk. Rikta detta till din webbplats om du har en. Den här webbadressen är den enda klickbara länken som du kommer att kunna tillhandahålla på Instagram.

5. En biografi. En snabb beskrivning av dig själv. Gör denna beskrivning så varm och tilltalande som möjligt. En emoji eller mer skadar inte.

Hur ökar man exponeringen av din Instagram-profil?

Att göra din profil svimfärdig är helt enkelt en del av ekvationen. Du måste nu få så många ögon till ditt konto som möjligt så att du kan öka antalet följare och engagemang.

Här är vad du kan göra för att göra det enkelt för användare att hitta och följa dig:

Marknadsför ditt konto med hjälp av din e-postlista. Placera en länk till din Instagram-profil i sidfoten eller stängningen av varje nyhetsbrev. Du kan till och med bestå av en länk i din e-postsignatur till dina personliga och organisations e-postmeddelanden.

Placera märken för sociala nätverk på din webbplats. Överväldiga inte dina användare med ett urval av 9 olika sociala medieplattformar. Håll det till 3 eller 4, en bestående av Instagram förstås.

Placera ditt kontohandtag på visitkort, klistermärken, märkesminnen, tacklappar när kunder köper en vara och någon annan fysisk sak som är kopplad till din tjänst.

Fråga dina följare på Twitter, Pinterest, Facebook och dina andra sociala medienätverk som du för närvarande har byggt följare på att få kontakt med dig på Instagram. Även om korsinlägg inte alltid är en bra idé, är det möjligt att synkronisera ditt Facebook-konto med ditt Instagram. Genom att göra detta kommer dina inlägg att visas på båda plattformarna, och du kan dra fördel av din Facebook-räckvidd.

Steg 4: Lägg upp foton som fångar uppmärksamhet

Spektakulära bilder är Instagrams livlina. Det var där allt började, och hur plattformen än utvecklas kommer den ständigt att vara en huvuddel av den.

I det här steget måste du konstruera en samling iögonfallande inlägg.

Steg 1: Skapa ett visuellt tema för ditt konto.

Våra hjärnor är byggda för visuella berättelser. Faktum är att vi bearbetar bilder 60 000 gånger snabbare än text.

Om du vill berätta visuella historier som fastnar i dina följare, måste du utveckla en övergripande stil för ditt konto.

Här är varför det är användbart:

  • Du snubblar över att du faktiskt har lagt mer tro och ansträngning på ditt konto (även om du inte gjorde det). Resultatet är att ditt upplevda värde ökar och folk är mest benägna att följa dig.
  • Ditt varumärke kommer att bli mer oförglömligt. När du har konstant grafik förbättras din varumärkesbild kontinuerligt när du släpper ett inlägg. Å andra sidan, om du släpper innehåll utan någon förenande markör, finns det inget sätt att du sticker ut bland de 4,2 miljarder inlägg som släpps dagligen.
  • Om det indikerar något, förblir statistiken till din fördel. Det har testats och bevisats att fantastisk stil konverterar bättre.
  • Konsistenstyper litar på. När du uppträder med en viss grad av likhet, är dina följare beroende av dig.

Så hur kan du komma på en visuell stilguide för din profil?

Det är enkelt – och du kommer också att upptäcka att konsistens inte behöver antyda ointressant.

Här är några tips:

Idé 1 – Använd liknande varumärkesaspekter som du använder på din webbplats och andra sociala nätverksplattformar:

Ansvarsfriskrivning: Du behöver inte vara återkommande och robotisk.

Vad du ändå kan göra är att överensstämma tillräckligt för att stimulera en känsla av förtrogenhet i allt du publicerar.

Detta består av typsnittsstilar, varumärkesfärger, logotypdesigner och till och med metoden som du använder språket.

Förslag 2 – Experimentera med mönster och former för att skapa en distinkt design:

Sättet på vilket Instagram-flödet är upplagt i ett rutnät gör det utmärkt för att utveckla konsekventa mönster. Schackbrädesdesignen är ganska populär men kan göras unik på många sätt.

Förslag 3 – Håll dig till ett färgschema:

Jag har sett konton som publiceras helt i en färg. Den enda variationen är de olika nyanserna.

Jag ska vara ärlig – det kräver engagemang, men resultatet är vackert.

Om du inte känner starkt för någon specifik färg kan du alltid hålla dig till en mix.

Hur som helst är färgbaserade visuella teman extremt effektiva.

Idé 4 – Använd ett dominant filter:

Kändisar använder denna metod mycket.

Det beror på att deras konton har olika funktioner och används för att dokumentera deras liv snarare än för branding.

När du håller dig till ett filter kommer alla dina bilder att ha en kongruent färg. Om du utvecklar ett individuellt varumärke och du inte har nischat dig själv i en box, är detta ett fantastiskt val.

Förslag 5 – Använd begrepp:

Detta är en litterär strategi som används i filmer, böcker och annan litteratur. För syftet med ditt Instagram-flöde är det en dominerande komponent som regelbundet dyker upp i dina bilder.

  • En speciell present som du framför i alla dina bilder.
  • En handling som du gör hela tiden.
  • En typ av rekvisita som ständigt dyker upp i din bakgrund.
  • En symbol (kan vara din logotyp eller kanske en specifik uttryckssymbol).
  • En speciell miljö som återkommer i dina bilder. Kanske vill du på ett subtilt sätt presentera stadslandskap eller kanske äng. (Du behöver inte vara en professionell landskapsfotograf för att använda dessa element).

Om du har skapat en viss berättelse för din tjänst kan du informera den berättelsen med hjälp av motiv. Virgin, Nike och Apple gör detta mycket bra på alla sina onlineplattformar, inklusive Instagram.

Nu när du har några standarder för att utveckla en allmän stil för dina Instagram-inlägg, här är några verktyg som du kan använda för att skapa dem:

  • Canva
  • PicMonkey
  • Stencil
  • Photovisi
  • BeFunky
  • Recitera

Steg 2: Använd följande bästa metoder när du släpper dina bilder

Lägg upp originalfoton – Ingen gillar att se ett Instagram-konto som är staplat med stockfoton eller ompostade virala bilder. De länkar och konverterar inte lika bra som äkta bilder. Så använd dina egna bilder.

Se till att dina bilder är viktiga – När du lägger upp ett foto, tänk på den grupp du vill attrahera. Vilka är dessa individer? Vad kommer få deras uppmärksamhet?

Uppmana följare att engagera sig genom att använda uppmaningar – Vi gick igenom detta i detalj när vi tittade på materialstrategi. Den enskilt bästa metoden för att öka engagemanget är att komponera “användaråtgärd” bildtexter för dina inlägg.

Använd geotaggningsfunktionen – När du inkluderar en plats i ditt foto får du mer synlighet. Varför? Eftersom din bild “bor” i det området. Varje gång någon letar efter foton tagna inom ett område kommer de att se din bild.

Instagram-inlägg som inkluderar ett område ser 79 % högre engagemang än inlägg som inte är taggade med ett område.

Så här gör du:

Tryck på “Lägg till plats” på den nya inläggsskärmen.

Instagram förser dig med en lista över möjliga områden att välja mellan.

Du kan dock skriva på vilken plats du vill, och Instagram visar dig en lista över de populära närliggande platserna.

Jag rekommenderar att du väljer en populär plats, så att ditt inlägg får mer exponering.

Steg 5: Lägg till långa bildtexter till ditt inlägg

Detta är en av de mest förbisedda metoderna för att dela foton. Du bör lägga till ett antal stycken med viktigt skriftligt innehåll i ditt inlägg.

Du har möjlighet att skriva 2 200 tecken. Det är mycket!

Instagram visar bara tre rader av din bildtext i användarens flöden. Men det är okej. Om du kan få uppmärksamhet med de allra första 3 raderna har du vunnit.

Instagram har en otäck aspekt av att inte aktivera radbrytningar. Det enklaste sättet jag har hittat för att övervinna denna oro är genom att skriva mitt inlägg i min Notes-app, kopiera det och klistra in det på Instagram.

För att göra saker snabbare öppnar jag Notes på min Macbook som synkroniseras med Notes min telefon. Jag skriver in bildtexten helt och hållet och stavningskontrollerar den.

Jag öppnar anteckningen på min telefon och kopierar den. Sedan öppnar jag Instagram och klistrar in den i bildtexten.

Boom. Omedelbart saftigt material och linjebrytningar där jag vill ha dem. En lång och spännande bildtext är det bästa sättet jag har upptäckt för att få folk att prata om och gilla mina inlägg.

Andra tips för att skriva fantastiska bildtexter:

Ja, du har 2 200 tecken som du vill använda upp, men ditt viktiga innehåll måste skrivas först. Två faktorer: de flesta hatar att behöva vänta, och Instagram kommer bara att avslöja 3-4 rader text i användarnas flöden.

Bestå alltid med en uppmaning. Ställ en fråga, berätta för användarna vad de ska göra härnäst efter att de har läst ditt inlägg, uppmuntra individer att dela eller något annat som motiverar dem att engagera sig.

Du måste leda med en bra bild, men det räcker inte med en bra bild. Alla gör redan det. Du måste inkludera mer värde genom att producera mer skriftligt innehåll!

Steg 6: Lägg till strategiska hashtags

Du kan Instagram hela dagen, men om du inte använder hashtags kommer du inte att växa din publik. Det är så enkelt.

Hashtags ger dig exponering. Instagram-användare hoppar runt på hashtags som en uttråkad person strö surfar. De klickar från hashtag till hashtag till hashtag, ibland hoppar de in för att kolla in en spännande användare.

Men vilka hashtags ska du använda?

Om du använder intetsägande hashtags som #happy och #selfie, kommer du att få vissa individer att upptäcka ditt inlägg, men det kommer inte att vara den ideala typen av människor.

Ditt mål är att få riktade följare, eller hur?

Jag ska visa dig hur du gör det men först …

Hur fungerar hashtags – Du kan lockas att använda samma hashtaggmetod som du gör på Twitter eller Facebook. Det varierar på Instagram så don’t.

Tänk på hashtags som ett katalogsystem

När du lägger upp ett innehåll använder du en relevant hashtag som beskriver ditt material.

Till exempel, om du är en heltidsresenär och du publicerar ett foto där du skriver från din bärbara dator på en strand i Thailand, kan du använda hashtaggarna #Digitalnomad, #Barfootwriter, #Thailand och #Beachbum när du släpper det på Instagram.

Alla som är intresserade av den nomadiska livsstilen eller att kolla in Thailand kan upptäcka ditt innehåll genom att söka efter dessa hashtags. Så i huvudsak fungerar de som navigering och förbättrar även den övergripande användarupplevelsen av Instagram.

En hashtag kan vara:

  • Platsspecifik
  • Särskild livsstil
  • Varumärkesspecifikt
  • Speciellt föremål
  • Gemenskapsspecifik
  • Svårighets- eller tävlingsspecifik
  • Kampanjspecifik
  • Händelsespecifik
  • Ämnesspecifikt

Du vet nu hur hashtags fungerar. Låt oss gå in på några bästa metoder för att använda dem på Instagram.

Lägg till hashtags i en kommentar, inte i den verkliga bilden – jag föreslår att du lägger dina hashtaggar i en kommentar på ditt eget foto.

Varför? För det första ser det lite bättre ut. Din bildtext måste vara ren och snygg. Hashtags tenderar att få saker att se röriga ut.

För det andra håller den din bildtext distinkt. Hashtags är inte för enskilda att se. De är till för att folk ska hitta dig.

För det tredje kan du lägga till fler hashtags. Om du har skickat in din bildtext med teckenbegränsningen, oroa dig inte. Du har mer utrymme i kommentarer.

Generiska och populära hashtags som #instagood och #happy kan ha en större räckvidd, men de har inte lika mycket engagemang som specifika taggar.

Specifika hashtags indikerar:

Du attraherar en mer riktad målgrupp.

Mer känslomässigt tilltalande och som du förstår är känsla den snabba vägen till hjärnan.

Du kommer att få mer engagemang.

Naturligtvis vill du inte vara ultraspecifik till den grad att ingen ens skulle tänka på att leta efter din hashtag. Det skulle motverka syftet.

Användning av 30 hashtags – Här är en bra generell regel: Inte mindre än 5 och inte fler än 30. Varför inte fler än 30? Om du inkluderar fler än 30 låter Instagram dig inte lägga upp kommentarer.

Buffer upptäckte att inlägg med fler än 11 ​​hashtags har mer engagemang. Tänk på att du, trots att fler hashtags oftast är bättre, vill ha en rättvis balans mellan ord och hashtags. Om du ska använda alla 30 taggarna, se till att din bildtext är lång.

Hur man upptäcker lämpliga hashtags

Åtgärd 1 – Det första du vill göra är att skapa ett kalkylblad eller en anteckningsfil på din telefon för att spara dina hashtags.

Jag rekommenderar att spendera ett par timmar på att skapa en databas med hashtags för din profil. Det är en mer effektiv teknik istället för att leta efter dem för specifika inlägg.

Åtgärd 2 – Börja med att skriva en grundläggande hashtagg som ansluter till din bransch eller publik.

Fortsätt och skriv en bred hashtagg som är relevant för din publik.

Du kan till exempel skriva “#digitalmarketer.” Lägg märke till vad som händer på Instagram när du gör detta. Instagram visar dig en lista över populära hashtags.

Du behöver inte gissa vilka som är populära eftersom du kan se antalet inlägg på höger sida.

Inkludera så många av dessa hashtags som möjligt, så länge de är relevanta. Genom att göra detta kommer du att få ett tydligt koncept av vilka typer av hashtags du ska använda och var du ska använda dem.

När du hittar en lista med hashtags som får höga nivåer av engagemang, kopiera dessa och spara dem i din anteckningsfil. På så sätt, istället för att skriva ut dem varje gång, kan du kopiera och klistra in dem i din kommentar.

Åtgärd 3 – Spionera på dina konkurrenter

Dina konkurrenter har exakt samma målmarknad som du, så tveka inte att svepa hashtaggarna som de använder så länge de inte är varumärkesspecifika då.

Om det fungerar för dem, kommer det förmodligen att fungera för dig.

Sålla igenom deras flöden och notera populära inlägg och motsvarande hashtags för att publicera liknande bättre inlägg med samma hashtags.

Åtgärd 4 – Bestäm vilka hashtags som fungerar bäst.

Inte varje tagg i din databas kommer att bli en framgång. Den bästa metoden att förstå är att testa dem och se vilka som överträffar resten. Hemliga tecken skulle vara engagemangsmått som kommentarer, gilla-markeringar, delningar, följanden och omnämnanden.

Steg 7: Skapa ett publiceringsschema

Om du inte publicerar på Instagram kommer ingen att bry sig om att följa dig.

Här är vad jag föreslår:

  • Lägg upp 1-2 bilder eller videor dagligen.
  • Publicera 5-30 Instagram-berättelser varje dag.
  • Streama 1 livevideo per dag vid samma tidpunkt varje dag.
  • Låt mig dela upp det här åt dig.

Lägg upp 1-2 bilder varje dag

De mest populära Instagrammarna lägger upp många bilder. Det finns ett samband mellan hur ofta du publicerar och antalet följare du har.

Så varför vill du skriva varje dag? På grund av det faktum att du kommer att få fler följare och mer exponering (vilket också ger dig fler följare).

Håll dig inte bara till bilder. Som Nikes flödesprogram kan du få mycket engagemang av att publicera videor.

Inkludera 5-30 i dina Instagram stories varje dag… Wow. Det är många stories!

Visst, men det är ganska lätt att göra. Du kan publicera videor eller stillbilder. Jag rekommenderar en blandning av båda.

Dina berättelser växlar omedelbart som en videospellista. Även om varje berättelse bara varar i 15 sekunder, kan du sätta ihop dem för att bilda en lång video.

Lägg upp en livevideo per dag vid samma tidpunkt varje dag – Livevideo har inte tagit fart på Instagram som den har gjort på Facebook, men den är fortfarande effektiv.

Jag rekommenderar att du gör din livevideo vid samma tidpunkt varje dag. Varför? Eftersom en livevideo bara visas medan den sänds. Om du vidarebefordrar vid slumpmässiga tidpunkter – tillfällen när dina följare inte är aktiva på Instagram – kommer ingen att förstå att du ens var på livevideo.

Det finns ett enkelt sätt att övervinna Instagrams begränsningar för livevideo.

  • Lägg upp ett foto i ditt flöde som avslöjar när du kommer att sända live.
  • Lägg upp en berättelse varje dag som avslöjar din annalkande livesändning.
  • Du är redo att rulla. Din publik kommer att vara förberedd för din sändning och allt är redo att ställas in.

För att starta en livevideo, tryck på kameran i det övre vänstra hörnet. Svep sedan åt vänster för att komma till “live”. Du kommer att se en tre sekunders nedräkningstimer. Då är du live!

Livevideor är de allra första i raden i berättelsekarusellen. För att uttrycka det enkelt, så länge du lever, kommer fler individer att se dig.

Ju oftare du kan publicera livevideor, desto bättre. Utforska olika tider på dygnet för att se vilken tid som fungerar bäst.

Steg 8: Hitta och följ dina målanvändare

Tro det eller ej, vad vi än har pratat om hittills har varit en enkel introduktion.

Brun fia med knuffpjäs som följs av flera röda pjäser

Du kanske tänker vad?! Hur är det med de enorma mängderna följare?

Om du följer åtgärderna ovan kommer du att få in användare med en hastighet av 20+ dagligen, och troligen fler. Till en början kommer du långsamt att få följare, och sedan ökar hastigheten med tiden. Under de första dagarna efter den här guiden kanske du bara får 5 helt nya följare om dagen.

Inom en vecka kommer ändå farten att öka.

Nu är det ändå dags att lägga saker i hyperväxel. I det här steget kommer jag att visa dig hur du hittar din stam och gör dig redo för en lavin av följare.

Först, lokalisera dina bästa konkurrenter.

Vem är Instagram-användaren som redan har ett stort antal följare inom din specifika nisch?

Upptäck dem och börja följa deras följare. Här är hur:

Tryck på upptäcksikonen från Instagram-flödesskärmen.

Du kommer att se en visning av populära videor och inlägg.

Tryck på “sök”-fältet högst upp.

Tryck på “taggar” och börja leta efter en term som relaterar till din marknad. Då ser du bilder/inlägg. 

Flera av dessa publicerades av en avancerad användare – någon med många följare. Välj en av bilderna i toppen och kolla vem som publicerat inlägget. Gå in på profilen genom att trycka på bilden i vänstra hörnet och kolla antalet följare. Vi leker med tanken att de har 97 000 följare. Det här är en stor efterföljare. Jag vill följa deras följare.

Här är motiveringen. Om dessa 97 000 personer valde att följa @exempel, kan de välja att följa mig också. Du är i samma specifika nisch, på samma marknad och levererar lika mycket värde (om inte mer!).

Du trycker på “97k” för att se listan över följare. Ni kan följa alla dessa användare genom att trycka på “följ”.

Du bör följa denna process flera gånger för att hitta fler influencers i ditt område. Likaså måste du hitta de influencers som faktiskt har den mest engagerade publiken.

Upprepa ovanstående process varje dag när du försöker bygga nya följare. När som helst kommer upplevelsen att vara olika. Utforska det tills du upptäcker mönstret som ger den största variationen av följare.

Här är den processen i punktformat:

  • Tryck på sökikonen.
  • Välj sökfältet högst upp på skärmen.
  • Tryck eller svep till taggar.
  • Skriv en tagg som är relevant för din bransch.
  • Det finns troligen många om inte många taggar du kan använda.
  • Det är här du måste förgrena dig och experimentera med olika taggar.
  • Jag rekommenderar likaså att kolla in de “relaterade” taggarna som Instagram visar överst på skärmen. Du kan upptäcka värdefulla taggar och användare som individer deltar i genom att använda den här listan.
  • Tryck på ett toppinlägg i den hashtaggen.
  • Se till att kontot som publicerar har många följare (riktlinje: De bör ha fler följare än individer som de följer).
  • Tryck på antalet följare de har.
  • Börja följa dessa följare.

Steg 9: Följ 50 användare per timme

Antalet användare kan du följa och i vilken takt? Ingen annan än ett par utvalda Instagram-designers vet de exakta siffrorna.

Uppenbarligen vill Instagram hindra användare från att missbruka systemet genom att spamma människor med värdelös information. Därför har de vissa begränsningar på plats som hindrar dig från att följa för många människor.

Gränsen verkar vara 7 500.

Det kommer att ta dig väldigt lång tid att nå 7 500. Så vad ska du göra?

Följ minst 50 användare per timme. Om du försöker följa för många personer inom en viss tid har du inte längre möjligheten att följa människor.

Instagram kommer inte att förbjuda ditt konto. De kommer helt enkelt att undvika att “följ”-knappen fungerar. Vad ska man göra då? Vänta en timme och försök igen. Troligtvis kommer du att kunna följa fler personer. Tror du att det kan ta för mycket tid att följa 50 användare? Det gör det inte.

Så här fungerar det. Du kan göra detta på bara några minuter varje timme.

Upprepa denna process så ofta som möjligt.

När du följer användare kommer många att börja följa dig tillbaka. Om du aktivt publicerar, engagerar och tillhandahåller värde, kommer du snabbt att börja locka till dig en efterföljare eller follow back som de i folkmun heter.

Om du inte har tid, eller helt enkelt inte vill göra detta manuellt, kan du använda en tjänst som SocialUpgrade för att göra det åt dig.

Steg 10: Bli en aktiv medlem av gemenskapen

Instagram är inte bara en sändningsplattform. Det är en gemenskap av individer som hjälper varandra, ger värde, lär sig och växer.

Själv har jag hittat en hel del inspiration på Instagram. Jag har träffat nya människor. Jag har upptäckt nya saker. Det har varit en utmärkt plats för personlig utveckling och nätverkande.

Här är de viktiga sakerna du bör göra för att bli en aktiv medlem av Instagram-communityt och för att växa och odla din publik på samma gång:

  • Om någon följer dig, följ dem tillbaka. Visst vill du undvika att följa spamkonton.
  • Om någon pratar om ditt foto, svara med en kommentar riktad mot dem. Diskutera dem med @, i kommentaren.
  • Gilla bilderna som har hashtags som du är intresserad av.
  • Diskutera bilderna som innehåller hashtags du är intresserad av.
  • Gilla andras diskutera bilder som du är intresserad av.
  • Skicka ut direktmeddelanden till personer som du är intresserad av, eller som levererar mycket värde.
  • Tagga användare i ditt foto som du känner personligen eller som du har bildat en relation med på Instagram.
  • Ställ frågor eller välkomna feedback i dina inlägg.

Det finns en skillnad mellan att vara en utgivare på Instagram och att delta. Jag uppmuntrar dig att sluta bli en deltagare.

Steg 11: Samarbeta och korsmarknadsföra med lämpliga användare

Vill du utöka din Instagram på rekordtid? Att samarbeta med andra framstående användare på plattformen är det bästa sättet att komma dit. På så sätt kan du utnyttja deras följare och kanalisera det till ditt.

Korsmarknadsfört innehåll är effektivt för ett par avgörande faktorer:

Vi litar på rekommendationer från våra kamrater.

Vi är beroende av överenskommelse och andras åsikter för att påverka våra handlingar (bestående av köpval och vem vi ska följa online).

Steg-för-steg-guide för att korsmarknadsföra ditt innehåll med andra användare:

Steg 1: Investera tillräckligt med tid i grunden så att du kan välja de perfekta partnerna.

Du vill välja någon som inte är en direkt rival, men som har en efterföljare som matchar din målgrupp.

Genom att göra detta kan relationen skapas för ett lika värdeutbyte.

Du kan antingen:

1. Lägg tid på att sålla igenom hundratals profiler för att upptäcka de allra bästa matchningarna. Det är tidskrävande, men det fungerar bäst, särskilt om du har en stram budget eller inte vill investera några pengar alls.

Tips för att surfa på Instagram:

Sök efter en hashtag och titta på inlägg med mycket engagemang (gilla, delningar, kommentarer). Om du inte har mycket att dra nytta av kan det vara bäst att börja med ett lågt hängande mål med måttligt engagemang.

Leta efter användare med en historia av korsmarknadsföring. Den allra bästa tekniken är att titta på konton som har innehåll där någon annan är associerad som innehållsskapare.

2. Utforska en databas med influencers. Ett antal webbplatser gör det enkelt att upptäcka och få kontakt med de idealiska partners.

Denna metod passar bättre om ditt mål är att öka varumärkesmedvetenheten eller öka försäljningen av varor.

Tänk på att många influencers som noteras i dessa databaser kan behöva pengar istället för att byta värde utan kontanter.

Nästa steg: När du har hittat de allra bästa partnerna, fokusera på vad du kan göra för dem. Om du helt enkelt utökar ditt konto och du vill använda någon annans följare, är det de som kan dra fördel av dig. Detta innebär att du måste överväga vad du kan ta till bordet.

Vad kräver de idag? Hur kan du göra deras liv lite lättare? Vad sysslar de med just nu som du kan bidra till? Jag föreslår att du utvecklar ett förhållande till en början eller åtminstone kommer på deras radar innan du begär något.

På det här sättet är det mest troligt att du lyckas.

Steg 3: Sätt tydliga villkor för ditt partnerskap.

Det finns inget som felkommunikation för att försämra en relation.

Helst vill du att dina samarbeten ska vara långsiktiga. Annars måste du ständigt leta efter nya influencers varje gång.

För att säkerställa att processen går effektivt för er båda:

  • Se till att ni båda är tydliga med vad som utbyts.
  • Upprätta en tidslinje.
  • Hedra ditt avtal.

Steg 4: Få ut det mesta av korsreklamen.

Om du vill öka farten och effekten av korspromote’at material kommer det att behövas ytterligare arbete. Marknadsför materialet på andra sociala medier, annonsera det i din e-postlista och be användarna att engagera sig.

Åtgärd 12: Kör tävlingar

Om du någonsin har funderat länge och hårt på att utöka ditt Instagram-konto snabbt. Den här taktiken har faktiskt varit på din radar.

Ge ut en giveaway, och folk kommer att sparka in din dörr, eller hur?

Alla som faktiskt har kört en framgångsrik tävling kommer att informera dig om att så inte är fallet. Faktum är att det kräver en rimlig mängd förberedelser och metod.

När det görs rätt kan det vara ett mycket effektivt sätt att få trafik och helt nya följare till ditt Instagram-konto.

Här är detaljerna som du behöver för att träna:

Så … vilken typ av tävling kommer du att köra? Typen av tävling kommer att avgöra hur människor kan delta i din gratisgåva. Var och en av dessa inträdestekniker har sina fördelar och nackdelar.

Följ för att vinna – Deltagare måste följa ditt konto för att delta i tävlingen. Gör dig redo för en procentandel av individerna att sluta följa dig efter att tävlingen är över.

Gilla för att vinna – Deltagare måste gilla bland dina bilder för att komma med.

Kommentera för att vinna – Deltagare måste prata om ett material för att vinna.

Ange din e-postadress för att vinna – Deltagare måste skicka sina uppgifter för att delta. Om ditt mål är att få fler följare kanske du vill undvika den här metoden eller kombinera den med en annan metod som ger dig det resultatet.

Delta i utmaningen att vinna – Det är här du kommer i kontakt med människor för att göra något speciellt som att publicera en bild och använda en hashtagg som du har skapat för ditt hinder. Du kan också ställa in din svårighetsgrad under flera dagar, be deltagarna att göra något annorlunda varje dag och lägga upp sina resultat. Detta är den mest deltagande typen av tävling, och den har den högsta nivån av engagemang.

En blandning av metoder – Deltagare måste utföra flera kvalificerande åtgärder för att gå in i sammanhanget. Vilken som helst av tillvägagångssätten ovan kan interagera. Det är upp till dig och målet du har för din tävling. Tänk på att du inte vill att inträdesbarriären ska vara så hög att folk blir avstängda av processen.

Vilka är riktlinjerna? Varje tävling kräver en uppsättning standarder. Det garanterar att det inte finns några meningsskiljaktigheter efter att tävlingen faktiskt har löpt ut.

Dina riktlinjer bör bestå av:

  • Tävlingens varaktighet (vilket datum och tid börjar och slutar den).
  • Belöningen och hur vinnaren kommer att utses.
  • Metoden för inträde.
  • En förklaring som bekräftar att tävlingen inte är sponsrad av eller ansluten till Instagram.
  • Hur kommer vinnarna att utses och vad är belöningen? Den svåra aspekten med att använda tävlingar för att få fler följare är att du kommer att dra in personer som inte alltid tänker på dig eller vad du gör.

Metoden för att hantera det är att ge en belöning som ligger nära ditt varumärke och tjänstemål. Några exempel:

Om du har en självförbättringsblogg kan ditt pris vara några inspirerande och självförbättringsböcker.

Om du äger ett teknikföretag kan du ge något som kompletterar din produkt.

Genom att göra detta finns det en överlappning mellan tävlingsbelöningen och ditt Instagram-material. Det är mindre troligt att deltagare slutar följa dig efter att tävlingen är över.

Hur kommer du att marknadsföra tävlingen? Det räcker inte att bara sätta igång en tävling.

Du måste få så mycket fart och dragkraft som möjligt.

För att öka medvetenheten kan du:

  • Utveckla en viral-värdig hashtag och motivera individer att använda den.
  • Marknadsför tävlingen på alla dina sociala mediekanaler.
  • Länk till tävlingen på din bloggs hemsida.
  • Avslöja tävlingen i din e-postlista.
  • Skriv en artikel om det och betala för att boosta dem på Facebook, så att de når fler människor.
  • Tillåt personer extra poster för att hänvisa nya deltagare.
  • Skicka in din tävling till en tävlingslista.

Det är också ett bra koncept att skriva ett uppföljande stycke om vinnaren, och belöningen fick. Om din belöning var en tjänst eller något resultatdrivet, kan du ta fram en omfattande fallstudie av vinnarens före och efter.

Steg 13: Kör Instagram-annonser

Ofta är det mest effektiva sättet helt enkelt att betala för att vara med. Det är där betalda kampanjer kommer in. Som ni vet köpte Facebook Instagram 2012.

Detta är avsevärt eftersom att visa annonser på Instagram är detsamma som att köra Facebook-annonser. De kontrolleras av samma annonshandledare. Om du har kört Facebook-annonser tidigare är du troligen kunnig om detta tillvägagångssätt.

I vilket fall som helst kommer jag att gå igenom processen från början till slut.

Det detaljerade planen för att köra Instagram-annonser:

Steg 1 – Anslut ditt Instagram-konto till din Facebook-sida.

Om du för närvarande har gjort detta när, behöver du inte göra det varje gång du kör en annons. Men om du inte redan har länkat de två kontona, gå till “Inställningar” på din Facebook-sida och klicka på “Instagram-annonser.”.

När du har klickat på “Lägg till ett konto” kommer du att bli ombedd att fylla i ditt Instagram-användarnamn och lösenord.

Du kommer sedan att bli ombedd att välja vilket Facebook-annonskonto du vill använda för ditt Instagram-projekt. Om du har konfigurerat mer än ett annonskonto, välj det lämpliga.

Steg 2 – Gå till Power Editor eller Annonshanteraren för att producera din Instagram-kampanj.

Nu när dina konton är anslutna kan du visa dina Instagram-annonser från ditt Facebook-konto.

Du kan antingen klicka på “Skapa kampanj” i Annonshanteraren eller gå till Power Editor för att skapa din annons.

Steg 3 – Välj målet för din kampanj.

Du har 3 olika kategorier att välja mellan:

  • Medvetenhet – Öka din varumärkesmedvetenhet, regionala medvetenhet och räckvidd.
  • Faktor att tänka på – för att driva trafik, öka engagemanget, få fler appinstallationer, öka videovisningarna och generera potentiella kunder.
  • Konvertering – För omvandlingar går varuförsäljning och butik till.

Klicka bara på klassificeringen som du är intresserad av. Du kan bara ha ett kampanjmål. När du har klickat på ditt mål, namnge kampanjen och klicka på “Fortsätt”.

Steg 4 – Skapa din annonsuppsättning och definiera din annonspublik.

Din målgrupp kan definieras efter plats, ålder, kön, språk och annan detaljerad demografi. Om du har sparat publik behöver du inte producera en ny.

Välj sedan din annonsposition, budget och varaktighet för annonsuppsättningen.

Så fort du har valt hur mycket du ska investera och hur länge din annons ska visas, är det dags att välja format för din annons.

Slutligen, välj dina bilder och komponera din bildtext. Du kan förhandsgranska annonsen för att vara säker på att allt ser bra ut. Klicka på “lägg beställning”, vilket är allt som finns.

Steg 5 – Skapa en retargetingkampanj.

Retargeting-annonser skapas med ungefär samma process som vanliga annonser. Just den här gången riktar du dig mot individer som för närvarande har engagerat sig i din organisation.

Kanske besökte de din webbplats, din opt-in-sida eller övergav sin kundvagn innan de gjorde det slutgiltiga köpet.

Hur vet du vilka dessa människor är?

Facebook-pixeln. Det här är ett verktyg som gör att du kan spåra de åtgärder som individer vidtar på din webbplats tillsammans med hur dina annonser är effektiva.

Helst måste du ställa in pixeln på din webbplats även om du inte direkt har för avsikt att visa en annons. Genom att göra detta kan den spåra så mycket information som möjligt, så att ditt projekt blir mer effektivt.

För att få pixeln på din webbplats kan du antingen installera den för hand eller använda ett WordPress-plugin.

Manuell installation av Facebook-pixeln:

Gå till Annonshanteraren och hitta “Pixlar” under området märkt “Tillgångar”.

Om du någonsin har kört Facebook-annonser finns möjligheterna att du redan har skapat en pixel. Om inte kommer du att bli ombedd att producera en.

Välj ett namn för din Pixel och klicka på “Skapa Pixel”.

Du får en pixelkod som du kan kopiera och klistra in i din webbsida.

Dessutom kan du helt enkelt ställa in ett WordPress-plugin som heter PixelYourSite. Allt du behöver göra efter det är att ange ditt Pixel-ID i inställningarna för plugin-programmet. Ditt ID kan hittas i det övre högra hörnet på din Ads Manager-kontrollpanel.

Så snart din pixel har installerats kommer den att börja samla in data direkt. Att driva en retargeting-kampanj är bara en fråga om att utveckla en anpassad målgrupp som består av alla som faktiskt har besökt din domän eller specifika sidor.

De återstående stegen är desamma som vi gick igenom tidigare för att ställa in normala Instagram-annonser.

Steg 14: Länka din Instagram till din offlinekonsument

Har du någonsin funderat på hur du kan använda offlineinteraktioner för att öka din onlinenärvaro?

Väldigt få människor gör det.

Saken är att sociala nätverksplattformar och sajter inte är de enda platserna där individer kommer i kontakt med din organisation. Speciellt om du driver en e-handelssajt har du gott om möjligheter att få kontakt med användare offline.

Så här kan du få ut det mesta av dessa interaktioner:

Till en början, inkludera ditt Instagram-handtag i fysiska föremålsförpackningar. Paketet som ditt föremål levereras i är en speciell del av kundupplevelsen.

Det är en direkt kontaktpunkt och ger den största möjligheten eftersom många människor bortser från det.

Överväg sedan att sätta en hashtag på den faktiska produkten.

Flera populära varumärken har faktiskt använt denna teknik där de skriver ut hashtags på sina föremål.

Under hela OS 2012 hade Adidas och Nike sina egna hashtags för kampanjen på sina skor.

Slutligen, se till att uppmuntra kunder att följa dig och marknadsföra ditt varumärke.

I vissa fall behöver dina kunder en extra push för att agera. Här är några begrepp:

  1. Kör en månad till månad-tävling där kunderna ber kunder att ta en selfie med ditt föremål och publicera det på Instagram. Se till att de taggar din Instagram-sida och inkluderar din specifika hashtag. Varje månad kan du tillkännage olika vinnare. Deras följare kommer att vara benägna att kolla in din sida och följa dig.
  1. Så snabbt som du gör en försäljning, be kunderna att publicera en video som talar om varför de bestämde sig för att köpa ditt föremål. Återigen, garantera att de taggar dig och använder din produktspecifika hashtag. Du kan ge kontant tillbaka eller en kupong för ett efterföljande köp. Detta kan både öka försäljningen och förbättra din efterföljare.

Steg 15: Håll koll på vad som fungerar så att du kan fortsätta att förbättra din effektivitet

Dessa åtgärder är inte slutändan med Instagram-marknadsföring. Istället är de effektiva strategier som du kan satsa på för att öka ditt följe.

Men gissa vad?

Plattformen utvecklas kontinuerligt. Nya funktioner introduceras hela tiden. Gamla metoder blir föråldrade.

Det är upp till dig att spåra vilka tekniker som fungerar för dig. Jag skulle säga att det bästa sättet att lyckas på Instagram är hur engagerad och hängiven du har.

Att ha hundratals otaliga följare som inte anstränger sig för att interagera med ditt material är meningslöst.

Fortsätt övervaka resultaten som du får efter att du har utfört varje åtgärd så att du kan fortsätta att optimera dem.

Några nyckeltal att hålla utkik efter:

Klickfrekvens – hur många individer som klickar på dina länkar. Du kan förkorta dina webbplatslänkar med en URL-förkortare som Bitly. Det låter dig också spåra hur dessa länkar fungerar.

Trafik – Hur många unika besökare får du från Instagram till din webbplats?

Följertillväxt – Hur många följare har du fått? Vilka tekniker hade den största rollen att spela? Har du tappat några följare?

Interaktioner per inlägg – Vad är det övergripande sociala kapitalet för varje inlägg. Detta består av typiska saker som kommentarer och delningar.

Tillväxt av varumärkes – eller produktspecifika hashtags – Om du har utvecklat några hashtags, hur har din popularitet och räckvidd ökat?

Innan vi rundar av missa inte desa Instagram hacks från Hootsuit Labs

Slutsats

Sociala nätverk i allmänhet kan i vissa fall verka som att slåss en förlorad strid. Du försöker utveckla material som kommer att fånga uppmärksamhet, flytta massor av människor till handling och få dem att haka på dig för gott.

Resultaten är inte alltid uppmuntrande. Men den här gången är det olika.

varför?

Jag tror verkligen att det faktiskt aldrig någonsin har funnits något så produktivt som Instagram. Det är en imponerande plats för individuellt varumärke och försäljning. Alla normala individer som lägger in rätt blandning av teknik och ansträngning kan vinna stort på denna plattform.

Ja, det kan vara utmanande att utveckla följare.

Ja, det är mycket buzz kring annat.

Men finns det en metod för att utveckla en kraftfull stam av riktade följare? Definitivt.

En av de bästa delarna med det är att dessa följare är lojala. Så länge jag tillhandahåller värdefullt innehåll och ofta bidrar som medlem i grannskapet, kommer de att fortsätta dyka upp för att engagera mig i mitt innehåll.

Inte bara det, de kommer att sprida ordet, och mina följare kommer att fortsätta växa.

Så småningom kommer du att nå en jämförbar punkt. Du behöver inte följa andra användare lika starkt. Istället kommer individer att börja samlas till dig.

Vid den tidpunkten skulle allt ditt hårda arbete ha lönat sig, och du kommer att vara på god väg att bli en kraftfull Instagram-influencer.

Använder du Instagram som en del av din marknadsföringsteknik? Vilka är några av taktikerna som fungerar för dig?

Reklam
Föregående artikelEn nybörjarguide till en kalender till sociala medier 2022 – inkluderar viktiga dagar hela 2022
Nästa artikelVad är Web3, den nya versionen av internet som alla pratar om

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här