Hem Apple Apples AR/VR-headset kan vara mindre än ett år bort

Apples AR/VR-headset kan vara mindre än ett år bort

124
0
Apple view koncept på hur Apples VR / AR glasögon skulle kunna se ut

Apples headset-gadget, som förväntas använda både AR- och VR-funktionalitet med applikationer för spel, media och interaktion, kan vara i kundernas händer tidigare istället för senare, enligt aktuella rapporter. Även om ett specifikt datum är okänt, är den grova tidsramen till slut mycket tydlig.

Apple-analytikern Ming-Chi Kuo uppgav nyligen att Apples headset är på väg att lanseras under 4:e kvartalet 2022. Kuo uppgav initialt att enheten var planerad att lanseras under andra kvartalet 2022, men efter ett antal förseningar med mass produktion verkar det som att det fjärde kvartalet är den tidsram som Apple nu siktar på. Det fjärde kvartalet 2022 sträcker sig från 1 oktober till 31 december, vilket innebär att ett tillkännagivande kan vara mindre än 10 månader bort.

Det finns också möjligheten att Apple kan tillhandahålla den allra första looken av sitt headset på WWDC i juni nästa år för att ge utvecklare tillräckligt med tid att förbereda appar inför lanseringen. Morgan Stanleys experter säger att projektet nu “närmar sig uppsving”, och det speglar tidslinjen för Apple Watchs framsteg innan den lanserades.

Headsetet förväntas erbjuda en lättviktsstil, 2 4K mikro-LED-skärmar, 15 optiska moduler, två primära processorer, Wi-Fi 6E-anslutning, ögonspårning, ett genomskinligt AR-läge, objektspårning och handgester. Gadgetens exakta prispunkt är ännu osäker, men vissa rapporter tyder på att det kan kosta kunder mellan 25-30 000 kronor.

Apples hemliga förstärkta och virtuella verklighetsprojekt

Apple har faktiskt kollat ​​in innovationer inom virtuell verklighet och förstärkt verklighet i mer än 10 år baserat på patentansökningar, men med virtuell och förstärkt verklighet som exploderar i överklagande med lanseringen av ARKit, växer Apples pyssel mer seriöst och förväntas resultera i en AR/VR-vara 2022.

Apple rapporteras ha ett hemligt forskningssystem med många anställda som sysslar med AR och VR och kollar upp metoder som den framväxande teknologin kan användas i framtida Apple-produkter. VR/AR-anställningen har ökat under de senaste åren, och Apple har skaffat många AR/VR-företag när de förbättrar sin verksamhet inom AR/VR-området.

Apple rapporteras arbeta på minst 2 AR-jobb som inkluderar ett augmented reality-headset som ska lanseras i bästa fall runt 2022 följt av ett snyggare par augmented reality-glasögon som kommer vid ett senare tillfälle. Många rapporter har ändå fokuserat helt på glasögonen, vilket orsakar viss förvirring om Apples planer, men det verkar som om AR/VR-headsetet kommer att vara den första produkten som lanseras.

Apple-analytikern Ming-Chi Kuo tror att Apples “blandade sanning”-headset kommer att släppas i slutet av 2022 eller början av 2023, med Apple Glasses att följa 2025, även om andra källor har sagt att glasögonen kommer att komma 2023. Headsetet är AR/ VR, aka kombinerad sanning, medan Apples glasögon är augmented reality.

Mixad verklighets Headset

The Information och Bloomberg har båda sagt att Apple har att göra med smarta glasögon OCH ett AR/VR-headset (aka mixed truth), med headsetet som kommer ut först följt av glasögonen. Headsetet ryktas vara jämförbart med Facebooks Oculus Quest virtual reality-headset, men med en snyggare design som använder tyger och lätta material för att säkerställa att headsetet är bekvämt.

Illustration / Ritning av möjlig Apple AR / VR glasögon

Det sägs inkludera 2 högupplösta skärmar och ögonupptäckande videokameror som låter användare “kolla in små texter” och “se andra individer som står framför och bakom virtuella saker.” Headsetet kommer att kunna kartlägga ytor, kanter och dimensioner av utrymmen med “högre noggrannhet än befintliga prylar på marknaden.” Den kommer att ha en avancerad skärm och ett chip som är ännu snabbare än M1-processorn i 2020 Mac-datorer.

Informationen i februari sa att det kommer att utrustas med mer än ett dussin kameror för att spåra handrörelser förutom elektroniska kameror för att se omvärlden, och designen stänger ute perifert syn för att förhindra ljus från att läcka in i användarens synfält. Det kan också finnas ett utåtriktat visir utvecklat till displayen för att tillåta bäraren att visa grafik för andra.

Elec förklarar att VR-headsetet kommer att ha en högupplöst mikro OLED-skärm med så mycket som 3 000 pixlar per tum. En mikro OLED-skärm rapporterades tidigare för de smarta glasögonen, men inte VR-headsetet.

Apple-experten Ming-Chi Kuo har faktiskt sagt att Apples kommande blended truth-headset kommer att innehålla 15 optiska elektroniska kameramoduler totalt. Åtta av de 15 kammodulerna kommer att användas för genomskinliga augmented reality-upplevelser, 6 moduler kommer att användas för “genialisk biometri” och en kammodul kommer att användas för miljödetektering.

Kuo tror också att Apples headset kommer att utrustas med ett sofistikerat eyetracking-system som används för att ge en instinktiv visuell upplevelse som interagerar utan ansträngning med den yttre miljön, tillsammans med mer användarvänlig drift som kan hanteras med ögonrörelser och minskade beräkningsproblem i form av en sänkt upplösning där användaren inte tittar, och det kommer också att innefatta irisigenkänning.

Designmässigt har headsetet hänvisats till att ha ett “strömlinjeformat, böjt visir kopplat till ansiktet med en nätprodukt och utbytbara pannband.” Ett pannband påstås ha rumslig ljudteknik som AirPods Pro för en surroundljudsliknande upplevelse, medan ett annat ger extra batteritid när du är på språng. Apple arbetar med flera kontrollmetoder, bestående av en “fingerborgsliknande pryl som kan uthärdas av en individs finger.” Headsetet skulle likaså kunna reagera på användarens ögonrörelser och handgester, medan en prototyp av headsetet också inkluderade en fysisk urtavla på visirets sida. Apple har faktiskt också utvärderat Siri-input.

Headsetet kommer att ha 4 3D-avkänningsmoduler för att identifiera handgester och föremål som finns runt användaren. Detta skulle kanske göra det möjligt för headsetet att hanteras med handrörelser, där enheten också inkluderar röststyrning, huddetektering, rumslig upptäckt och uttrycksdetektering.

Apple vill producera en App Store för headsetet, med fokus på videospel, strömmande videomaterial och videokonferenser. Det har beskrivits av Bloomberg som en “allomfattande 3-D digital miljö” utvecklad för spel, medieanvändning och kommunikation. Apple kanske förbereder sig för att ta itu med mediapartners för att skapa innehåll som kan ses i VR, och det kan bli en VR FaceTime-liknande upplevelse med Animojis och andra funktioner.

Apple arbetar med ingenjörer för att arbeta med AR/VR-mjukvaran, och i en nyligen publicerad jobbpublicering uppgav företaget att det var ute efter att konstruera ett “helt helt nytt applikationsparadigm.”

Nuvarande headsetprototyper sägs väga runt 200 till 300 gram, men Apple har för avsikt att sänka den sista vikten till 100 till 200 gram om tekniska problem kan lösas, vilket skulle göra headsetet lättare än befintliga VR-prylar. Headsetet kommer att vara bärbart med oberoende kraft och lagring, men det kommer inte att vara “mobilt” som en iPhone. Det kommer att tillhandahålla en “uppslukande upplevelse” som överträffar för närvarande lätt tillgängliga VR-produkter, och den kan integreras med Apple TV+ och Apple Arcade.

Förstärkt verklighetsprestanda för headsetet är “mer begränsad”, och medan en release är förberedd för 2022, uppges Apple faktiskt ha träffat flera utvecklingshinder och har “konservativa” försäljningspriser för gadgeten. Apple räknar med att sälja runt 180 000 enheter, vilket är i nivå med dyrare prylar som Mac Pro. Headsetet förväntas vara mycket dyrare än headset från andra företag, och The Information uppger att Apple har pratat om att prissätta headsetet till cirka 3 000 dollar.

Den ursprungliga designen bestod av en fläkt och effektiva processorer, vilket resulterade i en enhet som var för tung. Apple ska ha valt att ta headsetet bättre mot ansiktet för att minimera storleken. Användare kommer inte att kunna använda glasögon medan de använder headsetet, så Apple har faktiskt utvecklat ett system där anpassade receptbelagda linser kan placeras över VR-skärmarna.

Kuo tror att headsetet kommer att använda en hybrid Fresnel-linsstil, som omfattar 3 staplade linser per öga gjorda av lättviktsplast. Funktionen är designen är att möjliggöra ultrakorta brännvidder och förbättrad optisk effektivitet, samt ett brett synfält, och hålla headsetets vikt under 150 gram.

När det gäller kraft kommer det kommande AR/VR-headsetet att ha en avancerad huvudprocessor som är jämförbar med M1-chippet som Apple debuterade för sina Apple Silicon Macs 2015, tillsammans med en lägre processor för att hantera sensorrelaterade aspekter av gadgeten.

Apple-experten Ming-Chi Kuo hävdar att den kommer att kunna köras individuellt utan att räkna med en Mac eller iPhone, vilket är en avvikelse från en tidigare rapport som sa att den skulle behöva en tjuder till en iPhone. Det kraftfulla chippet i headsetet kommer att driva en uppsättning 4K Micro OLED-skärmar från Sony och sex till åtta optiska moduler för att erbjuda AR-baserad funktionalitet. Apple har slutfört arbetet med SoC för AR/VR-headsetet och kommer att förbättra för trådlös informationsöverföring, komprimering och dekomprimering av video och effekteffektivitet för optimal batteritid, och det har inte en neural motor som några av Apples andra chips.

Apples kommande headset för kombinerad verklighet kommer att använda WiFi 6E-assistans, vilket är den nuvarande WiFi-specifikationen. Det sägs att Apple planerar att implementera WiFi 6E för att erbjuda en avancerad, uppslukande upplevelse med solid trådlös anslutning. WiFi 6E har alla fördelarna med WiFi 6 men lägger till 6GHz-spektrum utöver 2,4 GHz- och 5GHz-banden för ökad bandbredd och mindre störningar mellan enheter.

Mixad verklighet Headset gör 3D renderingar

Designer Antonio De Rosa har faktiskt etablerat 3D-renderingar baserat på detaljer som delas av The Information, vilket ger oss en titt på hur Apples mixed-reality-headset kan se ut baserat på nuvarande rykten.

Illustration av hur Apple AR / VR glasögon kan se ut
Illustration av Apple View designad av AnonioDaRosa

Tidigare rapporter från CNET under 2018 rekommenderade att Apple hade att göra med ett kraftfullt AR/VR-headset med en 8K-skärm för varje öga som skulle vara frikopplad från antingen en dator eller en mobiltelefon, och det skulle fungera med både virtuella och augmented reality-applikationer.

Istället för att förlita sig på en anslutning till en smart enhet eller ett datorsystem, skulle headsetet som CNET förklarade länka till en “dedikerad box” med hjälp av en höghastighets kortdistans trådlös teknologi som kallas 60GHz WiGig. Lådan skulle drivas av en skräddarsydd 5-nanometer Apple-processor som är “mer effektiv än någonting tillgängligt för närvarande.” Paketet ser uppenbarligen ut som ett PC-torn, men det “kommer inte att vara en riktig Mac-dator.” Denna lådliknande stil var ämnet för tidiga rykten och kan vara en modell som faktiskt har övervägt det för den slankare variant som rykten nu beskriver.

Interna skillnader sägs ha format och förändrat Apples mål för sitt AR-headset med tiden. Apple gick från början efter ett extremt kraftfullt system som kom med ett center för att hysa processorn som förklarats ovan, men Jony Ive, som faktiskt har gett det lämnade företaget, ville inte sälja en enhet som skulle behöva en separat, fixerad enhet för fullständig prestanda.

Jag ville hellre ha ett headset med mindre effektiv innovation som kunde bäddas in direkt i enheten, men ledaren för AR/VR-teamet, Mike Rockwell, önskade den mer kraftfulla enheten. Det var ett stopp som varade i månader, och Tim Cook gick så småningom med på Ive. Jag sägs välja de smarta AR-glasögonen som också är på gång.

AR Smarta glasögon

Apple har att göra med en uppsättning augmented reality-glasögon, som Leaker Jon Prosser faktiskt har rekommenderat att Apple kommer att kalla “Apple Glass”. Det namnet skulle vara ett ovanligt val med tanke på likheten med namnet på Google Glass, ett föremål som fanns långt innan Apples affär med AR-glasögon kom fram, så det kanske inte är exakt.

Glasögonen uppges likna vanliga glasögon, med båda linserna inkluderar bildskärmar som kan engageras med att använda gester. Det kommer att finnas ett alternativ att få glasögonen utan receptbelagda linser till ett eventuellt startpris på $499, med receptbelagda linser lätt tillgängliga mot en extra kostnad.

Enligt Bloomberg är glasögonen i ett tidigt framsteg, till och med tidigare än AR/VR-headsetet som Apple har att göra med. Glasögonen har beskrivits som “ett antal år bort”, även om Apple från början hade planerat att lansera dem så tidigt som 2023. Den befintliga modellen ser ut som exklusiva solglasögon med tjocka bågar som rymmer batteriet och chipsen.

Apple förbereder sig förmodligen på att använda “spetsade” OLED-mikroskärmar från Sony för sina rapporterade augmented reality-glasögon. Sonys OLED-mikroskärmar inkluderar en ultrasnabb svarsfrekvens, ultrahög kontrast, ett brett färgområde, hög luminans, låg reflektans och integrerade bilister för en tunn och lätt design. Glasögonen sägs ha en 0,5-tums skärm med en upplösning på 1280×960.

Kuo räknar med att AR-glasögonen kommer att marknadsföras som en iPhone-enhet och kommer i första hand att ta en skärmroll som avlastar datoranvändning, nätverk och placering till iPhone, med glasögonen som ger en “optisk transparent AR-upplevelse” som är först med mobilen. Att använda AR-glasögonen som ett iPhone-tillbehör gör att Apple kan hålla dem smala och lätta. Prosser uppger att glasögonen kommer att se ut som Ray-Ban Wayfarers eller glasögonen som Tim Cook använder.

Bloomberg har sagt att Apple-glasögonen kommer att köra “rOS” eller truth os. rOS uppges vara baserat på iOS, operativsystemet som fungerar på iPhone. För AR-headsetet etablerar Apple ett “system-på-ett-paket”-chip som är jämförbart med det som finns i Apple Watch, även om det kommer att räkna med iPhone som nämnts ovan.

Under hela etableringen av ett AR-headset har Apple tänkt på pekpaneler, röstaktivering och huvudgester när inmatning närmar sig, och en mängd olika applikationer från kartläggning till sms görs prototyper. Virtuella mötesrum och 360-graders videouppspelning är likaså principer som håller på att checkas ut.

Idén att det fanns preliminära rapporter om en lansering 2020, Bloomberg tror att AR-glasögon kan komma är år långt från att släppas, med VR-headsetet som kommer ut 2022. En rapport från DigiTimes rekommenderade att Apples AR-glasögon kommer att lanseras 2021, och Apple-analytikern Ming- Chi Kuo förväntar sig en lansering tidigast 2022.

Läckaren Jon Prosser tror att Apple kommer att avslöja sina AR-glasögon i mars eller juni 2021, men detta verkar felaktigt givet uppskattningar från Bloomberg och Kuo.

Prosser säger också att Apple arbetar på en begränsad version av “Steve Jobs Heritage” av de smarta glasögonen som är skapade för att se ut som de runda, ramlösa glasögon som Steve Jobs använde för att bära, men Bloombergs Mark Gurman har kallat detta rykte “totalt”. fiktion.”

Apple arbetar med TSMC för att utveckla “ultra-avancerade” mikro-OLED-skärmar som kommer att användas i Apples kommande augmented reality-enheter som de smarta glasögonen. Skärmarna sägs vara mindre än en tum i storlek.

Micro OLED-skärmar utvecklas direkt på chipwafers istället för ett glassubstrat, vilket resulterar i skärmar som är tunnare, mindre och mer effekteffektiva. Utveckling av mikro-OLED-skärmar sägs vara i testproduktionsstadiet och det kommer att dröja många år innan Apple och TSMC är redo för massproduktion, vilket skulle göra dessa skärmar lämpliga för de Apple Glasses som rapporteras lanseras någon gång runt 2023 .

Sedan början av 2021, är Apple sägs vara att få in en “2nd utvecklingsstadium” på en augmented reality glasögon modell. Glasögonen är inställda på att gå igenom ett tredje utvecklingsstadium om några månader, och när prototypdesignen är klar kommer den bärbara enheten att gå igenom en 6 till nio månaders period av teknisk bekräftelse.

iOS 14 AR-läckor

Kod och bilder som finns i iOS 14 verifierar Apples arbete med ett AR- eller VR-headset, med ett foto hittat som visar en kontroller för ett headset med ett generiskt utseende som liknar HTC Vive Focus-headsetet i design. Apple har faktiskt använt HTC Vive-hårdvara för interna screeningsfunktioner.

Apple utvärderar sin AR-utrustning med en iOS 14-app som heter Gobi tillsammans med QR-koder för att testa augmented reality-upplevelser. En av dessa augmented reality-upplevelser är ett bowling-videospel på övergångsstället som startar vid ett särskilt övergångsställe i Sunnyvale, Kalifornien.

AR i Xcode

Code i Xcode 11 verifierar Apples arbete med någon sorts AR-headset. Det finns hänvisningar till kodnamnade testenheter plus ramverk och ett systemskal relaterat till dessa prylar. Referenserna tyder på att Apple utvecklar hjälp för en ansiktsmonterad AR-upplevelse som är jämförbar med Googles Daydream.

Partnerskap med spelutvecklaren Valve?

Enligt den taiwanesiska sajten DigiTimes samarbetar Apple med spelutvecklaren Valve för sitt rapporterade AR-headset. Valve lanserade sitt allra första VR-headset, Valve Index, i april 2019.

Valve arbetade tidigare med Apple för att ge inbyggd VR-headsetassistans till macOS High Sierra, och utnyttjade eGPU-assistansen med en Mac-version av SteamVR-programvaran.

Andra rykten

I november 2017 köpte Apple Vrvana, ett företag som utvecklade ett kombinerat reality-headset som heter Totem. Vrvanas innovation kan möjligen användas i ett framtida Apple-headset. Apple följde köpet av Vrvana med ett förvärv av Akonia Holographics, ett företag som tillverkar linser för AR-glasögon.

Rapporter har faktiskt också föreslagit att Apple skulle kunna införliva sin förstärkta verklighetsforskning i sin kontinuerliga bil- och lastbilsuppgift som en del av ett programvaruapplikationssystem i bilen som kan bestå av en heads-up-skärm eller andra funktioner.

Augmented Reality vs. Virtual Reality

Augmented reality (AR) och virtuell verklighet (VR) är liknande innovationer, men det finns en betydande skillnad mellan dem och deras potentiella tillämpningar skiljer sig mycket åt. Virtuell verklighet hänvisar till en fullständig uppslukande upplevelse i en virtuell värld, medan förstärkt verklighet beskriver en skräddarsydd bild av det verkliga livet.

Skillnaden kan möjligen bäst sammanfattas av en kontrast mellan två objekt, en AR och en VR. Google Glass, Googles nu nedlagda uppsättning smarta glasögon, är ett exempel på förstärkt verklighet. Det ögonburna Google Glass lät användarna se världen som den är, men det gav en heads-up-skärm som överlagrade lämplig datorförsedd information över den verkliga bilden, såsom regionala väderförhållanden, kartor och meddelanden.

Detta liknar vad Apple sägs arbeta med med sina rapporterade “smarta glasögon”.

Google glasses gränssnitt för att illustrera hur det kan se ut i Apples VR / AR enheter
Google glasses

Däremot är Facebooks Oculus Rift ett virtuell verklighetsheadset som använder en uppslukande visuell upplevelse som inte förbättrar det verkliga livet med extra sensoriska detaljer – det förändrar det verkliga livet totalt med en simulerad värld.

Augmented reality tillhandahåller datorgenererad kontext och information om världen omkring oss samtidigt som vi kan interagera med våra miljöer, medan virtuell verklighet skapas för att skilja oss från vår omgivning så att vi kan kommunicera med fiktiva världar.

Prospektiva ansökningar för de två är väsentligt olika. Virtuell verklighet är synnerligen koncentrerad på uppslukande innehållsanvändning eftersom det får bäraren att känna sig som om de faktiskt upplever vad som händer i den simulerade världen genom visuell, taktil och ljudåterkoppling. Virtuell verklighet är huvudsakligen kopplad till spel idag, men den har också möjlighet att återskapa verkliga upplevelser för akademiska eller träningsändamål.

Förstärkt verklighet är inte beroende av uppslukande innehåll och även om det är mindre spännande på grund av att det förstärker sanningen istället för att ersätta det, har det ett större utbud av potentiella tillämpningar. Faktum är att augmented reality-appar och videospel är lätt tillgängliga i iOS 11 tack vare ARKit.

Med ARKit kan en iOS-enhet bestämma en yta som en tabell, och sedan kan virtuella objekt bidra till den. På grund av datorkraften hos iPhone och iPad är ARKits förstärkta verklighetsfunktioner imponerande. ARKit används för närvarande för att utveckla en stor serie appar och videospel, som blandar digitala objekt med den verkliga världen.

Apples VR/AR-team

Apples affär med virtuell och förstärkt verklighet sträcker sig flera år tillbaka i tiden, men rykten tog fart med början i mars 2015 när nyheten slogs om att Apple hade en liten grupp individer som arbetade med förstärkt verklighet. Under 2015 och in i början av 2016 växte Apples team när företaget anställde arbetare med kompetens inom AR/VR-teknik och gjorde flera relaterade förvärv.

Apples AR/VR-grupp inkluderar ett antal hundra ingenjörer från hela Apple, som alla har kunskap om virtuell och förstärkt verklighet. Gruppen arbetar över kontorsparker i både Cupertino och Sunnyvale, och Apple kollar in flera mjukvaru- och hårdvarujobb under kodnamnet “T288.”.

Apples augmented reality-grupp integrerar “styrkorna hos sina hårdvaru- och mjukvaruveteraner” och leds av Mike Rockwell, som kommer från Dolby. Tidigare anställda i företag som Oculus, HoloLens, Amazon (från VR-teamet), 3D-animationsföretaget Weta Digital och Lucasfilm arbetar med AR hos Apple.

Tidigare Apples maskinvaruteknikchef Dan Riccio övergick i januari 2021 till en ny roll där han övervakar Apples affär med ett AR/VR-headset. Jobbet har hanterat avancemangssvårigheter och Apples chefer tror att Riccios fokus kan hjälpa.

Utgivningsdatum – När släpps Apples VR headset?

Apple-experten Ming-Chi Kuo uttalade i oktober 2021 att det kommande mixed truth-headsetet har skjutits upp till tidigast slutet av 2022, med produktionen planerad att starta under fjärde kvartalet 2022.

Bloomberg tror också att AR/VR-headsetet Apple arbetar med kommer ut 2022, medan de AR-glasögon som är på frammarsch kommer ut vid ett senare tillfälle. Informationen har faktiskt rekommenderat att ett AR/VR-headset kommer att lanseras 2022, följt av smarta glasögon 2023, men detta är en tidigare tidslinje än vad andra källor faktiskt har angett för glasögonprodukten.

DigiTimes uppger att det kommande AR/VR-headsetet kommer in i massproduktion under det andra kvartalet 2022, med en lansering som följer under det fjärde kvartalet.

Apple ligger tydligen efter med att testa för de smarta glasögonen som är på gång, vilket möjligen kan orsaka förseningar. Apple förväntades komma in i den andra fasen av utvecklingen av glasögonen i början av 2021, men fas två-screening har ännu inte börjat så volymproduktion under första kvartalet 2022 förväntas inte.

Morgan Stanley-experter sa nyligen att AR-headsetet “närmar sig lyft” baserat på de olika patent som Apple faktiskt har publicerat. Analytikerna tror att Apples patentportfölj för dess AR/VR-headset liknar patentportföljen som utvecklades inför lanseringen av Apple Watch.

Andra generationens AR/VR-headset

Även om första generationens AR/VR-headset ännu inte har lanserats, arbetar Apple redan med andra generationens variant, enligt Apple-experten Ming-Chi Kuo. AR/VR-headsetet som kommer 2024 förväntas inkludera en uppdaterad design som är lättare, plus att det kommer att ha ett helt nytt batterisystem och en snabbare processor.

Framtida AR/VR-planer

Apple-experten Ming-Chi Kuo tror att Apple skulle kunna förbereda augmented reality-“kontaktlinser” som kan introduceras någon gång på 2030-talet.

Enligt Kuo kommer linserna att föra elektroniska enheter från eran av “synlig datoranvändning” till “omärkbar datoranvändning”. Det finns “ingen närvaro” för kontaktlinserna vid den nuvarande tidpunkten, och det är inte en säker produkt som Apple kommer att utveckla.

Föregående artikel3x AI aktier 2022 som är redo för att rusa
Nästa artikelIntel siktar på att utveckla datorfaciliteter för Metaverse

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här